#143 Bezglutenowa i wegańska baba wielkanocna !

Witajcie !
Chcę życzyć wam zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Wielkanocnych! Mam nadzieję, że spędzacie je w gronie rodziny, a wszystkie troski i zmartwienia odłożyliście na bok. Przyznam, że to moja pierwsza Wielkanoc od wielu lat, gdy siedząc z rodziną przy stole czuję się szczęśliwa. Każde poprzednie były powodem wyrzutów sumienia, gryzienia się z własnymi myślami, a tym razem powiedziałam DOŚĆ! Nie, nie było łatwo, nie obeszło się bez chwil zwątpienia i lęku, ale z pomocą rodziny, przezwyciężałam je i robię to nadal. Zrobiłam wiele potraw, w tym babkę w aż dwóch odsłonach, które mogłam i ja skosztować. Przepis powstał na bazie ogromu receptur z internetu oraz mojej inwencji twórczej, ale było warto. Rodzina nawet nie poczuła braku mąki pszennej czy nabiału, a wersja z karobem bardzo zasmakowała mojej mamie. 


BEZGLUTENOWA I WEGAŃSKA BABA WIELKANOCNA 
(w wersji podstawowej i karobowo-cytrynowej)



SKŁADNIKI 
(szklanka = 250 ml)
  • szklanka mąki kukurydzianej
  • szklanka mąki ryżowej
  • 3/4 szklanki ksylitolu (lub cukru)
  • dwie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szklanka mleka migdałowego
  • 1/2 szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • kilka kropel ekstraktu z wanilii
dodatkowo dla wersji karobowo-cytrynowej
  • sok z jednej cytryny 
  • 2 łyżki karobu (można zastąpić ciemnym kakao)

WYKONANIE 

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180*C. 
W misce łączymy ze sobą wszystkie suche składniki. Następnie wlewamy mokre i dokładnie mieszamy łyżką lub mikserem. Ciasto nie będzie miało konsystencji lejącej, ale tak właśnie ma być. Formę na babę smarujemy olejem kokosowym i obsypujemy mąką kukurydzianą, a następnie przekładamy do niej masę. Babę pieczemy ok. 50-60 minut do suchego patyczka, wyjmujemy i odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Po tym czasie można wyjąć delikatnie gotową babę. 







Emka 

Komentarze

  1. Glutenu nie muszę odstawiać, ale takim wersjom na pewno nie brakuje dobrego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babki wyglądają cudownie ! W prawdzie już prawie po Świętach ale przepis na pewno wypróbuję :) Zapraszam też do siebie : http://marcepanowa-kuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz